Willab Garden logoWillab Garden logoWillab Garden

Købs- og garantibetingelser

Willab Garden AB (kaldes herefter WG) gør dig hermed opmærksom på, at bestilling hos WG betragtes som en godkendelse af samtlige nedenstående købsbetingelser og garantiforpligtelser. Betingelserne er gældende fra og med 1. maj 2022. Personlige oplysninger: WG behandler alle personoplysninger fortroligt og anvender dem kun ved kreditbedømmelse og vores kontakt til dig som kunde.  

Betaling: 

Ved handel på hjemmeside, via mail eller telefon:
FAKTURA
Ordre: 0,00-49.999 kr. inkl. moms
Fakturabetaling på vores hjemmeside (eller på anden måde ikke fysisk tilstedeværelse i butik), kræver en kreditvurdering. Derfor skal vi bruge fødselsdato ved ordre afgivelse. 
Vi vil efter ordreafgivelse bede om at der fremsendes kopi af pas, kørekort eller anden billed-id. Ordren vil ikke blive effektueret før dette er os i hænde.
Betalingsbetingelser er 10 dage netto efter sædvanlig kreditvurdering. WG bevarer ejendomsretten til varerne, indtil den fulde betaling er modtaget. Morarente, p.t. 1,5 % pr. måned, samt lovbestemt opkrævningsgebyr tillægges.

Ordre: 49.999- kr. inkl. moms
Faktura over 49.999 kr. skal forudbetales med 50% samt vi skal have oplyst folkeregisteradresse og fødselsdato.

De første 50 % af ordrebeløbet skal du selv sørge for at betale ud fra din ordrebekræftelse. De resterende 50 % betales mod faktura 10 dage netto. Fakturaen modtager du efter varemodtagelsen.

FORSKUD:
Ved forskud menes at hele ordrebeløbet skal indbetales ved indgåelse af ordren, hvorefter ordren igangsættes, når betalingen er registreret hos os.
Der sendes ikke en delfaktura ved forudbetaling/forskud, så det er ordrebekræftelsen man indbetaler efter.

Ved handel med fysisk fremmøde i butik:
FAKTURA
Ordre: 0,00-49.999 kr. inkl. moms

Ved korrekt oplyst folkeregisteradresse og fødselsdato, vil betalingsbetingelserne være 10 dage netto.
Dette betyder, at du efter varemodtagelsen vil få tilsendt en faktura med posten, der er til betaling 10 dage netto. Du vil blive bedt om at fremvise pas, kørekort eller anden billed-id.

Ordre: 50.000-200.000,- kr. inkl. moms
Ved korrekt oplyst folkeregisteradresse og fødselsdato, skal minimum 50 % af ordrebeløbet betales ved indgåelse af ordren.
De første 50 % af ordrebeløbet skal du selv sørge for at betale ud fra din ordrebekræftelse. De resterende 50 % betales mod faktura 10 dage netto. Fakturaen modtager du efter varemodtagelsen.

FORSKUD:
Ved forskud menes at hele ordrebeløbet skal indbetales ved indgåelse af ordren, hvorefter ordren igangsættes, når betalingen er registreret hos os.
Der sendes ikke en delfaktura ved forudbetaling/forskud, så det er ordrebekræftelsen man indbetaler efter.

Ønsker du at handle via CVR nr. gælder følgende:

Ordre: 0,00-49.999 kr. inkl. moms. skal betales forud.

Ordre: 50.000-200.000,- kr. inkl. moms
Ordren skal betales med forskud på 50%, samt der skal oplyses gyldigt CVR-nummer.
Efterfølgende 50% betales 10 dage efter levering.

FORSKUD:
Ved forskud menes at hele ordrebeløbet skal indbetales ved indgåelse af ordren, hvorefter ordren igangsættes, når betalingen er registreret hos os.
Der sendes ikke en delfaktura ved forudbetaling/forskud, så det er ordrebekræftelsen man indbetaler efter.

AFBETALING – RENTEFRI KREDIT: 
WG kan i samarbejde med Resurs Bank tilbyde rentefri kredit til måneden efter dit køb. Du har også mulighed for at vælge op til 12 måneders rentefri afbetaling. Du kan få mere at vide af en af vores sælgere eller på vores hjemmeside: Willabgarden.dk.

Personlige oplysninger:
WG behandler personlige oplysninger fortroligt og bruger dem udelukkende ved kreditvurdering og i til at kontakte dig som kunde.

Kontant- og kortbetaling i butik i Greve:
Ved kontantbetaling har vi indberetningspligt ved modtagelse af beløb større end Kr.19.999,-
Betaling med VISA – Beløbsgrænse, løbende 30 dage Max. Kr.25.000,-
Betaling med Mastercard – Beløbsgrænse, løbende 30 dage, Max. Kr.30.000,-
Kontakt bank eller pengeinstitut forud for betaling, for at hæve max.beløb den pågældende dag

Leveringbetingelser

LEVERINGSTIDER
Lagervarer afsendes normalt inden for 1-5 arbejdsdage. Derefter har transportøren op til en uge til at levere din ordre. I højsæsonen kan leveringstiden være lidt længere. Din ordrebekræftelse vil altid indeholde oplysning om den beregnede leveringsuge.

FRAGTFRIT
WG sender alle varer fragtfrit (0,00 kr.) i Danmark, hvad enten det er en hel udestue eller en pakke.

LEVERING MED LASTBIL
Større varer leveres med lastbil til din fortovskant. Din ordrebekræftelse indeholder oplysning om den beregnede leveringsuge. Leveringsdagen afgøres af vores transportør og er ikke noget, WG kan påvirke. Transportøren informerer dig senest dagen før leveringen om leveringstidspunkt med et tidsinterval til aflæsning, på det angivne telefonnummer. Telefonisk advisering sker man.-fre. kl. 7.00-20.00. Levering sker normalt i dagtimerne på hverdage. I højsæsonen kan levering også ske om aftenen og i weekenden.

Vigtigt! Det er dit ansvar, at du har angivet det korrekte telefonnummer, at du kan kontaktes og kan modtage leverancen i det angivne tidsinterval, og at lastbilen kan komme frem til leveringsadressen. I modsat fald tillægges et ombookningsgebyr på 1.000 kr. Sørg for, at der er plads til, at varerne kan læsses af på stedet. Hvis du er usikker på adgangsforholdene til aflæsningsstedet, skal du tage det op med vores logistikafdeling hurtigst muligt efter afgivelse af ordren. Ansvaret for, at lastbilen kan komme helt frem til aflæsningsstedet, påhviler dig. Ekstraomkostninger til specialtransport eller andet, der ikke indgår i den ordinære leverance, afholdes af dig.

FORSINKEDE LEVERANCER
Pga. omstændigheder, som vi ikke er herre over (produktionsproblemer hos underleverandører, transportkonflikter, ulykker, strejker, etc.) samt stort pres i højsæsonen, kan der forekomme forsinkelser i leverancer. Ifølge loven har vi ret til at sende erstatningsvarer, hvis dele af ordren mangler, er forkerte eller beskadiget, og vi kompenserer dermed ikke for påløbne omkostninger pga. stilstand etc. Hvis du skal booke håndværkere til montering, så anbefaler vi at du først booker dem efter at du har fået hele din leverance. Grunden til denne anbefaling er for at undgå at du skal få ekstra udgifter – f.eks. hvis håndværkeren fakturere dig for sen afbestilling eller fordi du flytte aftalen. I tilfælde af forsinkelse af din komplette leverance (i forhold til beregnet leveringsuge) anvender vi en på forhånd fastlagt tarif for prisreduktion vedrørende leveringsforsinkelser – ud over det, der er angivet i købeloven, som angivet nedenfor: 1 uges forsinkelse udløser ingen kompensation i form af prisreduktion. 2-3 ugers forsinkelse udløser en prisreduktion på 1 % af ordreværdien. Fra 4 ugers forsinkelse udløser en prisreduktion på 2 % af ordreværdien.

Opdelte leverancer, suppleringsleverancer eller leverance af restordrer udløser ingen prisreduktion.

LEVERING TIL ØER
Ved levering til ikke-brofaste øer leverer vi til afgående kajplads. Bornholm regnes dog som brofast og her levere vi til bopæl. Nogle færgerederier kræver, at godset skal være emballeret til transport via skib. Det kan vi sørge for til en fast pris på 995,- kr. Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte en af vores sælgere på tlf. 39676500.

PAKKE
Bestemte mindre ordrer med en maksimumslængde på 1,2 m leveres til et udleveringssted i nærheden af den angivne leveringsadresse. Når din ordre er klar til afhentning på udleveringsstedet, får du en besked pr. sms, e-mail eller brev. Du kan hente din leverance, når det passer dig, dog inden for 7 dage. Ordren skal hentes af den person, der står angivet på leveringsadressen. I tilfælde af mindre forsendelser forbeholder vi os ret til at levere forsendelsen som brev direkte til din postkasse i stedet for det valgte udleveringssted.

AFHENTNING
I vores butikker/showrooms kan du købe varer fra vores tilbehørssortiment og tage dem med hjem med det samme.

 

Varemodtagelse

Modtageren skal kunne legitimere sig og være myndig. Modtageren skal være chaufføren behjælpelig med at læsse varerne af. Kontrollér sammen med chaufføren, at varerne er ubeskadigede, og at antallet af kolli svarer til fragtsedlen/den håndholdte computer. Synlige skader og manglende kolli skal noteres direkte på fragtsedlen/den håndholdte computer, inden der kvitteres for varerne, og skal snarest derefter anmeldes på Kundeservice via willabgarden.dk.

Skjulte skader eller manglende dele, som ikke kan konstateres ved modtagelsen af varerne, anmeldes senest 7 dage efter via Kundeservice på willabgarden.dk. Det er derfor vigtigt, at du udpakker og inspicerer alle dine varer nøje lige efter modtagelsen. Dokumentér altid skaderne med foto, og vedhæft disse til din reklamation. Den beskadigede vare må ikke tages i brug uden forangående aftale med WG, hvis varen tages i brug vil den blive betragtet som godkendt og kan derfor ikke ombyttes. Gem altid de beskadigede varer, til WG har bedømt sagen.

Hvis du har aftalt med transportøren, at varerne må leveres uden kvittering for modtagelsen, overgår ansvaret for varerne til dig, så snart leveringen er sket.

Åbent køb

Ved køb i vores butikker kan du foretage et åbent køb af alle lagervarer i 30 dage. Hvis du vil benytte dig af åbent køb, skal du medbringe købskvitteringen, og varen skal være som ny og i originalemballagen. Specialtilpassede varer er ikke omfattet af åbent køb. 

Fortrydelsesret – lagervarer

Som kunde hos WG har du en lovbestemt fortrydelsesret. Fortrydelsesretten gælder dog ikke for varer bestilt efter mål eller specialtilpassede varer (f.eks. specialfremstillede drivhuse, skydepartier tilpasset efter mål eller tilskårne limtræsskeletter).

Hvis du udnytter din fortrydelsesret, må du naturligvis se på varen og undersøge den. Husk i så fald at håndtere varen varsomt og kun i den udstrækning, det er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion. En tommelfingerregel er, at du skal håndtere varen, som du ville få lov til at gøre det i butikken. Hvis du har håndteret varen på anden vis, end hvad der er tilladt, er du ansvarlig for varens forringede værdi, og vi har ved tilbagebetaling ret til at fratrække et beløb for den skete værdiforringelse.

Vil du fortryde dit køb, skal du meddele os det inden for 14 dage fra modtagelse af varen via Kundeservice på willabgarden.dk. Ved delleverancer begynder fortrydelsesfristen først fra det tidspunkt, hvor du har modtaget den sidste vare. Hvis du vil, kan du anvende en fortrydelsesblanket. Det er tilstrækkeligt, at du har sendt meddelelsen inden for fortrydelsesfristen. Ved et fortrudt køb skal du selv betale returfragten.

Da WG's varer ofte er store og tunge, medfører det en stor omkostning for dig som kunde at returnere et fortrudt køb. Derfor tilbyder vi en service, hvor vi ved et fortrudt køb opkræver et returfragtgebyr på 1 000 kr. ved returnering med lastbil og 200 kr. ved returnering som pakkepost. Yderligere information findes på Kundeservice på willabgarden.dk.

Vi beder dig bemærke, at det ikke betragtes som brug af fortrydelsesretten at undlade at afhente en pakke eller nægte at modtage en leverance. Manglende afhentning af en pakke eller at nægte at modtage en leverance medfører altid, at der på løber ekstra omkostninger.

Fortrudt køb – bestillingsvarer (specialtilpassede varer)
Ved bestilling hos WG får du altid en ordrebekræftelse, så du kan kontrollere, at alt er korrekt. Af og til skal du underskrive og returnere ordrebekræftelsen, inden dine produkter fremstilles. I tilfælde af fejl i den godkendte ordrebekræftelse, eller hvis du har ændringer til ordren, skal du meddele os dette inden for 24 timer. Hvis produktion eller levering af materialerne er påbegyndt, kan du ikke fortryde købet.

Reklamationsret

WG følger købeloven, hvor du har 2 års reklamationsret over en vare. Forudsætningen er, at du skal sandsynliggøre, at fejlen var til stede på købstidspunktet. Afgørelse af reklamationssager sker iht. branchestandard DS/EN 12150-2 termisk hærdet glas, DS/EN 1279 termoruder, GSB AL 631 forbehandling og lakering af aluminiumsprofiler samt limtræ efter den svenske standard SS-EN 390. Ved en eventuel tvist følger vi retningslinjerne fra Forbrugerklagenævnet.

Garantier

UDESTUER
Generelt – WG giver ikke garanti for vind- og vandtæthed vedrørende skydepartier/vinduer/faste vinduer i serierne WG25-82. Der gives heller ingen garanti på absolut kondensfri glaspartier og -tag. Mangel på tilstrækkelig ventilation, hurtige temperaturskift, fugtgivende genstande som planter, betonplader, fugtig jord etc. kan give kondens. Willab Garden refunderer ikke omkostninger pga. fejlagtig montering, eventuel afmontering, eventuelle følgeskader, transport, arbejdsløn m.m. WG's garantiforpligtelser omfatter heller ikke fejl, der er forårsaget af køberen eller en af denne ansat person. Garantiforpligtelsen gælder ikke i tilfælde af, at monteringsanvisning/vedligeholdelsesråd ikke er fulgt. Husk altid at anmelde det til dit forsikringsselskab, at du har bygget en udestue. Ved skader forårsaget af vejrfænomener skal du hurtigst muligt kontakte dit forsikringsselskab.

Partier 
5 års garanti på forarbejdnings- og materialefejl. Garantien gælder også for glas med fabrikationsfejl (vi følger planglasforeningens forskrifter). Garantien omfatter ikke fejl, der skyldes unormal slitage. Termotag – 10 års garanti mod nedbrydning pga. solstråler (UV-stråling) og misfarvning (at plasten gulner), under forudsætning af at monterings- og vedligeholdelsesanvisningen er fulgt. Organiske belægninger forårsaget af det omgivende miljø omfattes ikke af vores garantier.

Mål
Når det gælder målene på udestuens partier, er det altid hulmål vi snakker om, dvs. det totale mål på åbningen i udestueskelettet.

For plast og Termotag er yderligere gældende:
Thermo / Plast tag har udveksling ved kulde/varme sving, vil der forkommen afspændings lyde fra taget, dette er ikke en fejl eller mangel ved produktet. Dette er en egenskab ved produktet.

DRIVHUSE
Generelt – WG giver ikke garanti for vind- og vandtæthed vedrørende vores drivhuse. Ligeså gives ingen garanti for kondensfri glas- og aluminiumsoverflader. Mangel på tilstrækkelig ventilation, hurtige temperaturskift, fugtgivende genstande som planter, betonplader, fugtig jord etc. kan give kondens. Vi anbefaler altid, at man møblerer sit drivhus med møbler, der er beregnet til udendørs brug. Willab Garden refunderer ikke omkostninger pga. fejlagtig montering, eventuel afmontering, eventuelle følgeskader, transport, arbejdsløn m.m. WG's garantiforpligtelser omfatter heller ikke fejl, der er forårsaget af køberen eller en af denne ansat person. Garantiforpligtelsen gælder ikke i tilfælde af, at monteringsanvisning/vedligeholdelsesråd ikke er fulgt. Husk altid at anmelde det til dit forsikringsselskab, at du har opført et drivhus. Ved skader forårsaget af vejrfænomener skal du hurtigst muligt kontakte dit forsikringsselskab. Husk, at du kan supplere dit drivhus med vores unikke Drivhusforsikring – som gælder helt uden selvrisiko.

Glas
5 års garanti mod punktering af glaskassette ved drivhuse med dobbeltglas (glaskassette). Garantien gælder også for glas med fabrikationsfejl (vi følger planglasforeningens forskrifter). 

Aluminiumsskelet
12 års garanti hvad angår materialer og forarbejdningsfejl. Gælder ikke ved vindstyrker på over 21 m/s.

Drivhuse GreenRoom og Euro-Serre 
5 års stormgaranti ved vindstyrke på 32,7 m/s, som er den øvre grænse for storm. Organiske belægninger forårsaget af det omgivende miljø omfattes ikke af vores garantier.

TERRASSE WPC-gulve
10 års garanti mod angreb af svamp, råd samt revner. Under forudsætning af at monterings- og vedligeholdelsesanvisningen er fulgt.

Glasrækværk
10 års garanti på forarbejdnings- og materialefejl. Under forudsætning af at monterings- og vedligeholdelsesanvisningen er fulgt. Garantien gælder også for glas med fabrikationsfejl (vi følger planglasforeningens forskrifter).

Priser og katalogets gyldighed

Priserne i hovedkataloget for 2024 er gældende, dog senest indtil et nyt katalog udsendes i 2025 eller der foretages prisregulering i løbet af indeværende år. Vi forbeholder os ret til prisændringer, der skyldes prisstigninger, valutakursændringer, devalueringer, momsforhøjelser o.l., der er uden for vores kontrol. Alle priser angives inklusive moms. For kampagneprodukter gælder nedsatte priser kun i den aktuelle kampagneperiode.

Eksport

For ordrer, der skal leveres uden for Danmark, gælder andre betalings- og leveringsbetingelser. Priserne i kataloget og på den danske hjemmeside gælder kun for levering til en dansk adresse. For information om betingelser i Norge, Sverige og Finland, se venligst vores landespecifikke hjemmesider.

www.willabgarden.se
www.willabgarden.no
www.willabgarden.fi

Force Majeure

WG er fritaget for følger af manglende opfyldelse af visse forpligtelser i denne aftale. Dette gælder, hvis årsagen til den manglende opfyldelse skyldes force majeure, som angivet nedenfor, og disse omstændigheder vanskeliggør, forhindrer eller forsinker opfyldelsen af aftalen.

Force majeure omfatter blandt andet tiltag eller undladelse fra myndighed, ny eller ændret lovgivning, strejke eller lockout, brand, oversvømmelse, sabotage, pandemi, krig, materialemangel på markedet, transportforsinkelser, manglende leverancer fra underleverandør pga. materialemangel/uventede prisstigninger eller større ulykker. Force majeure inkluderer desuden myndighedsafgørelser, som påvirker marked og produkter negativt.

Forbehold

WG og vores underleverandører forbedrer og udvikler hele tiden vores produkter. Vi forbeholder os derfor ret til løbende konstruktionsændringer. Vi tager desuden forbehold for eventuelle skrivefejl, trykfejl og afvigelser i farvegengivelsen af tekniske årsager. Ordren kan annulleres, hvis varen er bestilt til en forkert eller urimeligt lav pris. Vi henviser altid til gældende priser/kampagnepriser, og ved midlertidige fejl på fx hjemmesiden forbeholder vi os ret til at annullere ordrer, som er afgivet til en pris, som ikke er i overensstemmelse med priser, der er markedsført i andre kanaler, eller kampagnepriser.

Willab Garden
Ventrupvej 29
DK-2670 Greve
CVR: 32777384

Kontakt os »

Markedsføring

Du kan til enhver tid fravælge modtagelse af reklamer fra os, ved at kontakte os via info@willabgarden.dk

Monteringsanvisninger

Der kan være monteringsanvisninger på andet sprog end dansk, der følger vores vare.

Kundeservice

Mandag til fredag 09:00 - 17:00

Vores butikker

Byggecentrum Middelfart

Dagens åbningstid 10.00 - 17:00

Greve

Dagens åbningstid 10:00 - 17:00

Tilmeld dig nyhedsbrevet!

Få tips & råd, information og tilbud direkte i din indbakke.

Bestil katalog!

I vores katalog får du inspiration, tips, og ideer til hvordan du skaber rum i haven.
Trygg E-handel
Klarna
Resurs Bank